Центр протидії дезінформації (ЦПД) попереджає громадян про нову шахрайську схему, спрямовану на клієнтів ПриватБанку. Зловмисники видають себе за представників служби безпеки банку та намагаються виманити особисті банківські дані.
Про це попереджає пресслужба ЦПД.
За даними ЦПД, шахраї телефонують з київського номера 044 364-53-20, представляючись “службою безпеки ПриватБанку”. Вони повідомляють клієнтів про нібито нещодавні підозрілі транзакції на територію Росії з їхніх банківських карток. Після цього пропонують скасувати переказ і оформити страхування від шахраїв.
Щоб посилити ефект терміновості, аферисти чинять психологічний тиск, спонукаючи до негайних дій — наприклад, записати голосове повідомлення або “верифікувати” карткові дані. Це класичний прийом соціальної інженерії, який використовується для заволодіння персональною інформацією.
Особливу тривогу викликає той факт, що зловмисники намагаються створити ілюзію легітимності: псевдоспівробітник називає свій “персональний номер” і переконує, що його можна знайти на офіційному сайті ПриватБанку. Це робиться для того, щоб зменшити підозри в ошуканого клієнта.
ЦПД нагадує, що справжні співробітники банків ніколи не запитують у клієнтів конфіденційні дані, зокрема PIN-коди, CVV-коди або повні номери карток. Якщо вам ставлять подібні питання — перед вами аферисти.
Щоб захистити свої кошти, фахівці радять:
- не повідомляти особисту інформацію телефоном;
- перевіряти номери дзвінків;
- звертатися до банку через офіційні канали.
Також варто негайно повідомити банк, якщо вам телефонували з підозрілою інформацією або ви стали жертвою шахраїв. У випадку сумнівів — краще перервати розмову та самостійно зателефонувати до офіційного контакт-центру ПриватБанку.
Раніше стало відомо, як захистити себе від взлому Telegram-акаунту.