Зміст
Студія GSC Game World більше 10 років працювала над розробкою S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Компанія зіткнулась з браком фінансування, викликами через пандемію та війну в Україні, проте 20 листопада 2024 року відбувся довгоочікуваний реліз.
Новинний портал FinanceNews розповідає, про системні вимоги, історію та цікаві факти про S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.
Як розробляли S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl – нові ідеї та впровадження
Одна з головних особливостей S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl — це використання рушія Unreal Engine 5. У GSC Game World створили спеціальну версію цього рушія — 5.1.GSC, адаптовану до вимог гри. Завдяки цьому S.T.A.L.K.E.R. 2 досягнув безпрецедентного рівня деталізації, реалістичної графіки та фізики. Водночас команда значною мірою переписала численні внутрішні системи. Це стосується, наприклад, рендерингу та використання оперативної пам’яті, щоб гра працювала стабільно на всіх платформах.
Один з ключових аспектів — відкритий світ, що дозволяє гравцям досліджувати зону без обмежень. Графічні досягнення Unreal Engine 5 дозволяють створити максимально детальну і реалістичну картину світу, зокрема у текстурах, освітленні та атмосферних ефектах. Розробники обіцяють, що гравці зможуть поринути в неймовірно детальний та захоплюючий світ, де кожен крок має значення.
На консолях, таких як Xbox Series X/S, гра працюватиме в 60 FPS, що дозволить гравцям насолоджуватися плавним ігровим процесом. Для власників Xbox Series S передбачена версія гри з обмеженням до 30 FPS. Для PlayStation S.T.A.L.K.E.R. 2 вийде згодом після релізу.
Популярність S.T.A.L.K.E.R. 2 – в чому феномен
Напередодні релізу інтерес до S.T.A.L.K.E.R. 2 злетів до небес. За даними статистики Steam, S.T.A.L.K.E.R. 2 стала лідером продажів ще до релізу. Проєкт зайняв перше місце. Гра обігнала багато інших преміум-ігор і потрапила до списку найбільш очікуваних релізів 2024 року. Проте, це не стало для розробників новиною — S.T.A.L.K.E.R. 2 була визнана найочікуванішою грою на PC Gaming Show.
Очікується, що гра приверне увагу як фанатів серії, так і нових гравців завдяки покращеним механікам, новим можливостям для взаємодії з ігровим світом і глибокій сюжетній лінії. Розробники обіцяють, що у S.T.A.L.K.E.R. 2 буде чотири можливих фінали, що значно збільшить потенціал для перепроходження та дасть змогу гравцям зробити вибір, який значно вплине на хід подій.
Також у GSC Game World підтвердили, що гра буде доступна в Game Pass з першого дня релізу. Для консолей Xbox це стане великим кроком вперед, оскільки це перша частина серії, котра буде доступна на цих платформах.
Системні вимоги S.T.A.L.K.E.R. 2 – що потрібно, для встановлення
S.T.A.L.K.E.R. 2 потребує від гравців наявності високопродуктивних комп’ютерів для запуску на максимальних налаштуваннях графіки.
Мінімальні системні вимоги
- Операційна система: Windows 10, Windows 11;
- Процесор: AMD Ryzen 5 1600X або Intel Core i5-7600K;
- Оперативна пам’ять: 8 ГБ;
- Відеокарта: AMD Radeon RX 580 8GB або NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB;
- Місце на диску: 150 ГБ;
- Додаткові вимоги: Наявність SSD-накопичувача.
Рекомендовані системні вимоги
- Операційна система: Windows 10, Windows 11;
- Процесор: AMD Ryzen 7 3700X або Intel Core i7-9700K;
- Оперативна пам’ять: 16 ГБ;
- Відеокарта: AMD Radeon RX 5700 XT 8GB, NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER 8GB або NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti 11GB;
- Місце на диску: 150 ГБ;
- Додаткові вимоги: наявність SSD-накопичувача.
Системні вимоги STALKER 2 для Xbox Series X/S
- Консоль: Xbox Series X/S;
- Простір на диску: 146,5 ГБ;
- Простір на диску: 146,5 ГБ.
Режими продуктивності:
- Xbox Series X: 60 FPS (основний), 30 FPS (графічний);
- Xbox Series S: 30 FPS
GSC Game World – історія створення та еволюція компанії
Компанію GSC Game World у 1995 році заснував розробник Сергій Григорович. Саме він і став її першим генеральним директором. Назву студії та емблему вигадав сам Григорович ще в дитинстві, коли йому було всього 12 років. Уже тоді, в 1990 році, хлопець створив абревіатуру GSC, що означає його повне ім’я англійською — Grigorovich Sergiy Constantinovich.
Пізніше Сергій пояснив вибір так: “Батько завжди радив вкладати сили й працю у власне ім’я, щоб воно стало предметом гордості. Саме тому я назвав компанію на честь своїх ініціалів”.
У 1997 році GSC розпочала роботу над своєю першою грою в жанрі квесту. Однак брак досвіду і технічні труднощі змусили компанію зупинити розробку. Тим не менш, вже наступного року, після економічної кризи в Росії, компанія змінила фокус на західний ринок та стратегії в реальному часі.
GSC навіть намагалася отримати контракт на розробку Warcraft 3 для Blizzard Entertainment. Однак західні лідери геймдеву досить скептично ставилися до східноєвропейських студій.
Незважаючи на це, до кінця 1998 року студія завершила свій перший комерційний проект — WarCraft 2000: Nuclear Epidemic. По суті, це неофіційний фанфік у славнозвісному всесвіті, у якому до війни людей з орками приєднуються прибульці. Баланс гри було повністю змінено в порівнянні з оригіналом. З’явилися ядерні ракети. Як би не було, основна користь проекту полягала у тому, що гра використовувала власний рушій. Згодом він став основою для легендарної серії “Козаки”.
Дебют компанії
У 2001 році компанія випустила стратегію “Козаки: Європейські війни“. Ця гра стала першим великим досягненням GSC. Вона здобула визнання як в Україні, так і за кордоном. Того ж року з’явився ще один проект студії — шутер Venom. Codename: Outbreak та доповнення до “Козаків”.
Паралельно GSC працювала над новим проєктом Oblivion Lost. Він мав стати шутером із унікальним сетингом, натхненним франшизою “Зоряна брама”: роботами, прибульцями та стародавніми пірамідами. Проте згодом концепція була змінена.
Гра вийшла в 2007 році і навела неабиякого “шуму” в ігровій індустрії. Події цього альтернативного всесвіту відбуваються в Чорнобильській зоні відчуження, де після катастрофи на Чорнобильській АЕС почали з’являтися аномалії, а територію наповнили мутанти, сталкери і надприродні явища.
Сюжет S.T.A.L.K.E.R.
Гравець виступає в ролі сталкера, який досліджує зону, стикається з численними угрупуваннями. Він повинен розкрити таємниці цього небезпечного світу та дізнатися, хто прихований за загадковим псевдонімом Strelok. Унікальність S.T.A.L.K.E.R. полягала в її поєднанні елементів шутера, survival та RPG з відкритим світом, що став новаторським на момент виходу гри. Завдяки інноваційному підходу, атмосфері пострадянського колориту та глибокому сюжетному виведенню, S.T.A.L.K.E.R. швидко здобув велику популярність серед геймерів. Успіх був настільки великий, що розробники вирішили створити сиквел.
Наступна гра серії — S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky — була випущена у 2008 році і розширила ігровий всесвіт. У 2009 році вийшов третій етап серії — S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat, який змістив акцент на більш масштабне дослідження постапокаліптичного світу.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl – як створювали гру
13 серпня 2010 року студія GSC Game World офіційно заявила про старт роботи над продовженням легендарної серії, яка отримала назву S.T.A.L.K.E.R. 2. Проєкт мав базуватися на абсолютно новому багатоплатформовому рушії, що забезпечило б йому якісно інший рівень графіки та технологій. Реліз гри планували здійснити у 2012 році з доступністю для ПК, Xbox 360 та PlayStation 3. Проте після цього GSC Game World зіштовхнулася з труднощами.
Зупинка роботи над іграми
9 грудня 2011 року українське інформаційне агентство “Українські новини” поширило інформацію про те, що засновник GSC Game World Сергій Григорович прийняв рішення закрити компанію. Ця новина означала зупинку розробки S.T.A.L.K.E.R. 2. Посилаючись на джерела, журналісти повідомляли, що у соціальних мережах люди, близькі до студії, підтвердили цю інформацію. При цьому офіційних заяв від GSC не було.
У подальшому, в інтерв’ю для фанатського порталу, партнер Сергія Григоровича Михайло Разумов зазначив, що GSC Game World все ще продовжує своє існування. Однак фактично компанія функціонує лише завдяки одному Григоровичу. Він також зазначив, що ведуться перемовини щодо відновлення робіт над другим “Сталкером”.
На початку 2013 року цю інформацію підтвердив колишній керівник відділу продажів GSC Сергій Грушко. Він додав, що Григорович готовий працювати з будь-якою компетентною командою модмейкерів, яка відповідала б високим стандартам розробки. Одним із претендентів на цю роль називалася лише команда, яка працювала над фанатським проєктом Lost Alpha.
Нове життя GSC Game World – як вдалося відновити розробку S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
Після тривалого затишшя компанія GSC Game World була офіційно реформована в грудні 2014 року з метою розробки гри “Козаки 3”. Однак справжньою сенсацією став анонс у 2018 році нового проєкту — “S.T.A.L.K.E.R. 2”. Спершу він з’явився на сторінці гри у Facebook. Потім інформацію підтвердили на офіційному сайті студії, де було розміщено промо із загадковими цифрами “2.0.2.1.”.
Проєкт було представлено на дуже ранньому етапі — стадії розробки дизайн-документації. Як пізніше пояснив Сергій Григорович у подкасті, головною метою цього анонсу було створення ажіотажу для укладання угоди з видавцями на виставці E3 2018.
У лютому 2019 року GSC заявила, що цифри “2.0.2.1.” є частиною ARG-загадки, перший код якої був успішно розгаданий. У березні того ж року сайт проєкту було оновлено: замість базової заглушки з назвою гри з’явилися арт, музична композиція, а також посилання на соцмережі й інформацію про попередні ігри серії.
У січні 2020 року студія підтвердила, що нова частина розробляється на рушії Unreal Engine 4, із підтримкою користувацьких модифікацій, як у попередніх іграх серії. При цьому наприкінці березня 2020 року було опубліковано перший скріншот гри. Водночас у липні стало відомо про повернення до команди одного з ключових розробників системи A-Life в оригінальній трилогії – Дмитра Ясєнєва.
Вже 23 липня 2020 року студія представила перший офіційний трейлер і підтвердила платформи, на яких буде здійснено релізу. А вже 30 грудня опублікувала тизер, створений на рушії гри. У ньому демонструвався ігровий процес.
На початку 2021 року розробники презентували перший “щоденник розробки”. У ньому були показані моделі персонажів, зброї та анонсовано понад 30 видів зброї, які можна модифікувати. Також був продемонстрований унікальний інструмент для створення зовнішності NPC, включно з гнучким налаштуванням зубів, щоб зробити кожного персонажа Зони унікальним. На E3 2021 показали перший геймплейний трейлер і оголосили назву гри — “Heart of Chernobyl”, а дату релізу було заплановано на 28 квітня 2022 року.
У червні 2021 року відкрили передзамовлення через Steam, Epic Games Store та Microsoft Store, а також випустили другий випуск “щоденника розробки”. У серпні стало відомо, що розробка перейшла на рушій Unreal Engine 5.1 для покращення візуальної якості та технічної стабільності гри.
12 січня 2022 року студія оголосила про перенесення релізу на 8 грудня 2022 року, що ще більше підвищило очікування фанатів, котрі нетерпляче стежили за кожним оновленням від розробників.
У 2023 році відбулися зміни у структурі GSC Game World: новим власником розробника S.T.A.L.K.E.R. став інвестор Максим Кріппа, який фінансував компанію з 2020 року.
S.T.A.L.K.E.R. 2 і повномасштабне вторгнення Росії
24 лютого 2022 року, після початку російського вторгнення в Україну, студія GSC Game World змушена була призупинити розробку гри. На той момент команда знаходилася в Києві, і багато працівників були змушені залишити свої домівки та евакуюватися за кордон.
Це, безумовно, вплинуло на хід роботи над проектом, і лише в середині 2022 року розробники змогли відновити повноцінну роботу над S.T.A.L.K.E.R. 2. Проте, навіть в умовах війни, команда студії не припинила розробку.
“Однією рукою ми заряджаємо зброю, іншою створюємо гру”, – розповідає технічний директор Євген Кулик.
Творці гри продовжували працювати на відстані та не зупиняли процес створення, навіть якщо це означало відкладення деяких функцій і механік гри.
Особливу увагу приділили політичним аспектам — розробники вирішили відмовитися від випуску гри на російському ринку, а також прибрати російську озвучку та субтитри. Крім того, студія висловила свою підтримку Україні та її армії, включивши в гру елементи, які вшановують боротьбу за незалежність.
“Ми прагнемо нагадати світу, що Україна здатна створювати видатні ігри“, – наголошує Євген – “Відеоігри — це невід’ємна частина культури. Така ж важлива, як музика, кіно, література чи мистецтво. Тому наша робота має глибокий зміст і значення“.
Також він підкреслює, що студія зобов’язана завершити проєкт заради всіх, хто доклав свої зусилля до його створення. Особливий борг шани лежить перед тими, хто пішов боронити Україну, і тими, хто віддав своє життя за її свободу. Одним із таких героїв був розробник Володимир Єхзов, який загинув під час оборони Бахмута.
“Ці люди вклали величезну працю. Ми маємо зробити все, щоб їхні старання не були марними і їхню самовідданість оцінили належним чином,” — підсумовує Євген.