«Укрпошта» пошкодила посилку: як отримати компенсацію?
Від проблем з доставленням будь-яких видів відправлень ніхто не застрахований. «Укрпошта» – найдосвідченіший оператор поштового зв’язку в нашій державі вже понад 30 років йому довіряють посилки українці, і форс-мажори інколи трапляються. З нашого матеріалу Ви дізнаєтеся, як отримати компенсацію, якщо відправлення отримало пошкодження з вини оператора поштових послуг.
Яку відповідальність несе «Укрпошта» за поштові відправлення?
Будь-який оператор поштового зв’язку несе матеріальну відповідальність за втрату посилки чи доставлення її в пошкодженому вигляді перед клієнтами. Посилка може загубитися під час транспортування, частково пошкодитися або бути знищеною. В таких випадках клієнту відшкодовується суму оголошеної під час відправлення цінності посилки.
Як отримати посилку на «Укрпошті», якщо вона втрачена або пошкоджена, та не втратити право на отримання компенсації? Тут є свої нюанси, які потрібно знати перед тим, як розраховувати на отримання коштів.
Перше – якщо при оформленні доставлення клієнт зазначить оголошену цінність посилки. Він повинен за це заплатити «Укрпошті» додатково до базового тарифу поштових послуг 1% від цієї суми. Це додаткові витрати, особливо, якщо відправлення дорого коштує. Зате у випадку його втрати чи пошкодження ви отримаєте повну компенсацію плюс штраф.
Якщо Ви отримали посилку у пошкодженому стані, можна ініціювати службову перевірку, під час якої якраз постає питання компенсації коштів. У тому ж відділенні, де вона була отримана, потрібно скласти акт огляду. Також зафіксувати стан посилки й написати заяву на повернення коштів.
Передбачає «Укрпошта» повернення посилки, якщо її пошкоджений вміст все ще може бути використаний клієнтом. У такій ситуації сума компенсації може бути зменшена відповідно до домовленостей з адресатом чи відправником. У випадку, якщо вони відмовляються від такого варіанту, посилка реалізується оператором поштового зв’язку.
Ознайомитися з тарифами на відшкодування може кожен, ознайомившись з інформацією, яка є на офіційному сайті «Укрпошти».
Якщо відправлення доставлялося по Україні:
- У разі повної втрати зареєстрованого поштового відправлення без оголошеної вартості. Клієнт може отримати відшкодування у вигляді вартості поштових послуг та штраф у розмірі 100% від цієї суми.
- Якщо частина вкладення посилки була втрачена або пошкоджена, а посилка не мала оголошеної цінності, відшкодування виплачується пропорційно до маси втраченої чи пошкодженої частини. Сума компенсації розраховується шляхом ділення вартості послуги пересилки на масу вкладення. додатково включає штраф у розмірі повної вартості поштових послуг.
- У випадку повного пошкодження або втрати посилки, рекомендованого листа чи бандеролі з оголошеною цінністю, клієнт має право на відшкодування. Воно включає повну суму оголошеної цінності відправлення, вартість послуг пошти та штраф у розмірі 25% від цієї вартості.
- Якщо частина вкладення посилки, бандеролі або рекомендованого листа з оголошеною цінністю була втрачена або пошкоджена, клієнт може розраховувати на компенсацію повної вартості відправлення. Відшкодування поштових послуг та штраф у розмірі 25% від їх вартості.
Важливо пам’ятати: якщо ви відмовляєтесь вказати точну вартість вкладених предметів або пересилаєте їх без опису. Розмір відшкодування не перевищуватиме оголошену цінність незалежно від фактичної вартості відправлення.
Якщо ми говоримо про відправлення «Укрпоштою» посилок за кордон, тут діють наступні правила отримання компенсації за їх пошкодження або втрату:
- за повну втрату посилки, цінність якої не була оголошена – виплата клієнту вартості послуг поштового зв’язку та штрафу у розмірі 100%;
- за часткову втрату або пошкодження відправлення без оголошеної цінності – компенсація у розмірі, пропорційному масі втраченого вкладу посилки;
- за повну втрату вантажу з оголошеною цінністю – компенсація у вигляді виплати суми оголошеної цінності, вартості послуг поштового оператора і штрафу 25%;
- за часткову втрату посилки з оголошеною цінністю клієнту повертається вартість відправлення або його пошкодженої частини згідно зі складеним описом, вартість послуг оператора поштового зв’язку та штраф у розмірі 25%.
У Вас є право дізнатися, де моя посилка і в якому вона стані під час міжнародного відправлення, адже важливо, що «Укрпошта» як оператор поштового зв’язку несе відповідальність за її можливу втрату або пошкодження. Це є можливим завдяки участі державного оператора поштових відправлень України у Всесвітньому поштовому союзі.
Як отримати гроші за пошкоджену або втрачену посилку?
Клієнт має право на компенсацію, яка нараховується відповідно до оголошеної вартості відправлення. Саме ця сума використовується для розрахунку страхового платежу, що впливатиме на кінцеву вартість доставлення. У деяких операторів поштових послуг комісія від оголошеної вартості, яка є страхуванням збитків для клієнта, вже включена в базову ціну. Однак, якщо мова йде про цінніші відправлення, додаткове страхування може коштувати приблизно 0,5% від зазначеної вартості посилки.
Споживач послуг «Укрпошти» може розраховувати на відшкодування тільки у випадку пред’явлення квитанції про оплату послуг оператору – оригінали документів, які підтверджують факт надання послуг.
Важливо на «Укрпошті» перевірити посилку та стан стан доставлених речей одразу у відділенні, коли є можливість напряму сконтактувати з представниками поштового оператора, а не вдома. Якщо виявили пошкодження в любому обсязі, документально фіксуйте завдану шкоду посилці або її втрату. При цьому співробітник Укрпошти на документі повинен проставити відбиток штемпеля та позначку «Надійшло у пошкодженому вигляді», яку потім завіряє своїм підписом. Проставлення такої відмітки передбачено нормативними документами.
Лише маючи на руках реальні докази пошкодження відправлення з вини поштового оператора, клієнт має право звернутися з запитом про відшкодування до «Укрпошти». Якщо офіційної відповіді на письмову претензію немає і заява ігнорується, необхідно скласти судовий позов. Строк позовної давності у такому випадку не перевищує року.
Дії, якщо Ви не задоволені сумою компенсації
Незалежно від обраного поштового оператора чи тарифу, важливо точно вказувати оголошену вартість Вашого відправлення, оскільки саме ця сума буде основою для компенсації у разі втрати або пошкодження. Не менш важливо ретельно вибирати поштового оператора та його тарифи, враховуючи можливі ризики та умови компенсації.
Якщо клієнт не погоджується з розміром компенсації, він має право звернутися на гарячу лінію «Укрпошти» або згодом до суду для розв’язання питання щодо відшкодування фактичних збитків, моральної шкоди або втраченої вигоди, які виникли через невиконання зобов’язань оператором.