В Україні планують удосконалити механізм перевірки осіб, які отримують пільги на оплату житлово-комунальних послуг. Серед іншого, перевірятимуть актуальність інформації щодо місця проживання, нарахованої допомоги, статусу інвалідності, а також фактів смерті.
Ці зміни передбачені у проєкті наказу Міністерства фінансів, оприлюдненому на сайті Федерації профспілок України. Згідно з документом, верифікація передбачає порівняння даних, поданих отримувачами пільг, з інформацією з державних реєстрів. Перевірку проводитимуть через систему електронної взаємодії державних баз даних “Трембіта”.
Як зазначається в наказі, для контролю за достовірністю пільг буде використовуватись інформація з численних державних систем та реєстрів, зокрема:
- Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;
- Єдиного державного демографічного реєстру;
- Системи Державної міграційної служби України;
- Реєстру актів цивільного стану;
- Інформаційної бази Пенсійного фонду;
- Централізованого банку даних щодо інвалідності;
- Реєстру ветеранів війни.
Перевірка проходитиме у два етапи:
На першому етапі проаналізують дані, які надає Пенсійний фонд, – зокрема, їх повноту й відповідність.
Другий етап передбачає перевірку персональної інформації:
- паспорта (серії та номера),
- свідоцтва про народження,
- ідентифікаційного коду (РНОКПП),
- запису в демографічному реєстрі,
- а також ПІБ.
Такі нововведення мають зробити процес призначення пільг точнішим і унеможливити зловживання.