Українські фармацевтичні компанії заявили про готовність прозоро інформувати споживачів щодо реальної вартості своїх препаратів. Зокрема шляхом зазначення відпускної ціни безпосередньо на упаковці. Про це повідомив голова Асоціації "Виробники ліків України" Петро Багрій, передає Інтерфакс-Україна.
За його словами, для реалізації цієї ініціативи необхідна підтримка держави на законодавчому рівні.
"Ми можемо запропонувати прозору, чесну і зрозумілу модель формування ціни на ліки, яка складатиметься всього з трьох факторів: відпускна ціна виробника, націнка оптового покупця і націнка аптечної мережі. Усі інші складові — маркетингові платежі та інші "сірі" інструменти, що спотворюють реальну ціну, — потрібно усунути", — підкреслив Багрій.
Фармвиробники переконані, що така модель зробить ринок чеснішим і вигіднішим для всіх — від виробника до кінцевого споживача.
"Зі свого боку виробники готові зробити максимум для того, щоб їхня складова у кінцевій ціні була прозорою і зрозумілою для всіх. Один із варіантів, що розглядаються – вказувати відпускні ціни на упаковках ліків. Але для цього, звісно, потрібні відповідні законодавчі зміни", — наголосив він.
Також Петро Багрій заявив, що надіється на плідну співпрацю з Міністерством охорони здоров’я та Офісом Президента щодо запровадження нових стандартів у фармацевтичному секторі. За його словами, прозорість на ринку сприятиме залученню інвестицій в інновації та підвищенню якості продукції.
Нагадаємо, із 1 березня 2025 року на 30% знизилися ціни на 100 препаратів українського виробництва. Рішення було ухвалене Радою національної безпеки та оборони після поданих декларацій від учасників фармринку — виробників, дистриб’юторів та аптек.
Крім того, було заборонено практику "маркетингових платежів", яка передбачала приховану оплату аптекам за просування препаратів, що часто призводила до необґрунтованого зростання вартості ліків для пацієнтів.