Китайська компанія Shein, відома продажем недорогого одягу та товарів повсякденного попиту, розширює свою присутність на українському ринку. Вона активно купує рекламні позиції в Google та просувається через Facebook, повідомляє маркетингова агенція Promodo.
Така активність може бути пов’язана з проблемами компанії у США, викликаними торговельними обмеженнями за ініціативи Дональда Трампа. У відповідь Shein посилює експансію на нові ринки, включно з Україною.
Разом із іншою китайською платформою Temu, Shein застосовує стратегію продажів за мінімальними цінами з безкоштовною доставкою. Завдяки формату ultra fast fashion, компанія здатна випускати нові колекції значно швидше за традиційні модні бренди.
Згідно з даними Meta, Temu та Shein входять до числа найбільших рекламодавців у світі — лише у 2023 році витратили понад 2 млрд доларів, а у 2024-му — вже понад 3 млрд доларів. Минулорічний обсяг продажів Shein сягнув 30 млрд доларів, а Temu — 16 млрд.
Для українського ринку модного одягу поява Shein може становити серйозний виклик. Завдяки податковій пільзі на міжнародні замовлення до 150 євро, компанія може пропонувати свої товари за привабливішими цінами. За даними Promodo, зараз українці найбільше користуються застосунком Sinsay, що також орієнтований на бюджетний сегмент. Це свідчить про те, що у Shein є великий потенціал у нашій країні.
Заснована у Китаї 2008 року, Shein зараз має штаб-квартиру в Сінгапурі, а більшість виробництва зосереджена у Гуанчжоу. Компанія регулярно потрапляє в центр критики: її звинувачують у порушенні авторських прав, використанні токсичних матеріалів, порушеннях трудових прав, зокрема дитячої та примусової праці, а також у порушеннях конфіденційності користувачів, зокрема переданні особистих даних європейців у Китай.
Попри це, Shein продовжує масштабно зростати. У Європейському Союзі щомісяця її продукцією користуються 45 мільйонів споживачів (за даними 2025 року). Компанія не є публічною і не звітує про свою діяльність на фондовому ринку.