Український бізнес скорочує післяплату через втрати на відмовах

Все більше українських компаній, що працюють у сфері онлайн-продажів, відмовляються від опції післяплати через суттєві фінансові втрати, спричинені масовими відмовами клієнтів від отримання замовлень. Як повідомляє Forbes.ua, близько половини провідних брендів з продажу одягу вже прибрали цю форму оплати або просять аванс.

За останні пів року щонайменше чотири з п’ятнадцяти великих компаній повністю скасували післяплату. Однією з таких є бренд One by One, засновниця якого Лідія Сметана поділилася результатами дворічного експерименту: наявність післяплати збільшувала кількість замовлень на 30%, але й рівень відмов сягав до 35%.

Схожий досвід має й бренд Must Have. За словами співзасновниці Анни Бец, у 2021 році 44% замовлень з післяплатою не забирали. Після її скасування рівень відмов скоротився до 11%.

Підприємці пояснюють, що відмова клієнта від посилки призводить до подвійних збитків: втрачається час, коли товар міг бути проданий іншому покупцеві. Також компанія несе витрати на логістику, пакування та оплату праці персоналу. У середньому один такий випадок обходиться бізнесу в 150–300 гривень.

Втім, деякі бренди не готові повністю відмовитись від післяплати. Так, співвласник Solmar Сергій Костецький вважає цей спосіб оплати частиною філософії прозорості перед клієнтами. Попри зростання відмов з 7% до 12% після початку повномасштабної війни, компанія продовжує використовувати післяплату, сприймаючи це як виклик, а не загрозу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *